עיריית חולון
מינהל החינוך

משרד החינוך
מחוז תל אביב





...ספרים רבותי, ספרים

1     2     3    4   5


ספרים מומלצים

מדברים בעד עצמם

מאת: לאה קוזמינסקי בשיתוף עם מכון מופת

סינגור עצמי של לומדים עם לקויות למידה
אם ילדכם סובל מליקוי למידה תוכלו לעזור לו לאמץ אסטרטגיות של סינגור עצמי שיסייעו לו להצליח טוב יותר
בחיים בכלל ובלימודים בפרט
הספר מיועד לאנשי חינוך בכלל ולעוסקים עם תלמידים עם לקויות למידה כולל הלומדים ובני משפחותיהם
הספר מלווה בחוברת הנחייה המדגימה תכנית הנחיה לסינגור עצמי ללומדים עם לקויות למידה




הערכה מרובת פנים במערכת החינוך

מאת: גלובמן, רבקה ועליא קולא

:הספר מציג סוגים שונים של הערכה והתאמתם לסוגי למידה
א. הערכה נורמטיבית - שהמורה מפעיל ביחס ללומדים על בסיס תקנים חינוכיים, ב. הערכה פרשנית - העצמה של הלומדים להכוונה ולהערכה עצמית, ג. הערכה התנסותית - לצמיחה עצמית פנימית של הלומדים
גישת הספר מתאימה לבתי ספר המבקשים להשיג מטרות מרובות ברמת מורכבות גבוהה, במיוחד בחברה רב-תרבותית ורב עדתית
הספר משלב בין צרכי בחברה וצרכי קבוצות ויחידים בתוכה, ויש בו הדרכה מלאה למשתמשים בתהליכי ההערכה המשלימים. הספר מיועד ומתאים לכל אנשי החינוך, החל ממורים, מדריכיהם, מנהלי בתי ספר ומפקחים, ועד למובילי מדיניות החינוך ומכשירי המורים




שיר לדרך: טיולים בשירים ובסיפורים

מאת: גביש, עפר ואדר, עדי

.הספר מחולק לפרקים על פי אזורי הארץ השונים מצפון לדרום
בכל פרק מובאות מילות שירים ולצידן הסיפורים הקטנים והמרתקים שמאחורי כתיבת השיר. לכל פרק מצורף מסלול מפורט המציע טיול בעקבות השירים




:דמיון מודרך עם ילדים
פעילות אינטראקטיבית: הגדלת הפוטנציאל היצירתי, כולל הדרכה לפגישות מעשיות


מאת: פלמר, דבורה

באמצעות עבודה עם דימויים ניתן לעזור לילדים לפתח את יכולתם הטבעית ליצור דימויים ולהשתמש בהם כדי לקדם את האתגרים הצפויים להם בחיים ולהתגבר עליהם. מטרת הספר לעודד חשיבה יצירתית, הערכה עצמית גבוהה וטיפול יעיל יותר במתח נפשי


שגיונות קטנים

מאת: פרי לילי, וברק יורם

הספר עוסק במגוון נושאים כגון: דחפים בלתי נשלטים, הפרעות הגוף, הפרעות שינה, נתקים באישיות, התמכרויות, הפרעות אכילה, חרדות ואמונות טפלות.


להתחיל מהילד

מאת: ג'ולי פישר

רעיונות חדשים ודרכי עבודה עם ילדים בגיל הרך. בין הנושאים בספר: נקודת הזינוק המשותפת של הילדים, חשיבות השיחה והעבודה המשותפת, הילדים מארגנים את לימודיהם, כלי הערכה ועוד


בלבול השפות בין המבוגרים לילד

מאת: פרנצי, שנדור

מאמריו החשובים של פרנצי שנדור, על הטיפול הפסיכואנליטי, החל ב"הפנמה והעברה" וכלה ב"בלבול השפות בין המבוגרים לילד.



מן הפתק אל המכתב

מאת: נירה קידר

הספר נועד לפתח את מיומנויות הכתיבה. הספר משלב פריטי לשון ומבנים תחביריים המשרטטים את הכתיבה לשלביה


בשפה אחרת: תרפיה באמנויות – סיפורי טיפול

מאת: אור, אמירה, ואמיר, דורית

בספר חמישה עשר תיאורי טיפול שנכתבו על ידי מטפלים באומנויות בתחומים שונים המבוססים על עבודתם עם מגוון מטופלים



"המדריך לחלומות ילדים"

מאת: טפר, פאם

הספר מביא חלומות נפוצים בקרב ילדים, ומציע להורים כיצד לפנות לילדיהם, כדי לדבר על חלומותיהם. המדריך מציג את משמעויותיהם של סמלים שונים, וכן תרגילי חלום


"שלי הצב ההיפראקטיבי"

"תרגמה מאנגלית: סמדר מילוא, איורים: קרול שוורץ, ייעוץ מדעי: ד"ר רונית פלוטניק, הוצאת "יסוד

.ספר ילדים המטפל בדרך מקורית ומרגשת בבעיית ההיפראקטיביות (הפרעת קשב וריכוז) אצל ילדים
.שלי הצב הקטן ההיפראקטיבי עוזר לקוראיו הצעירים להבין מהי תופעת ההיפראקטיביות. בעזרתו הם מתחברים לרגשותיו של הילד הסובל מהפרעת קשב וריכוז, ולדרך הטיפול בבעייה
.סיפורו של שלי הצב הוא סיפורם של ילדים רבים בגיל בית-הספר היסודי, אשר מבלי דעת נושאים עמם יום-יום את מאפייניה של הפרעת קשב וריכוז. הילדים אינם יודעים "למה זה קורה להם", וכך גם ההורים והמורים
בשלי דבקה הסטיגמה שהוא צב רע שאסור לשחק עמו, ועל כן הוא מחפש דרכים משלו לעקוף את הקושי. מדי יום הוא מחליט ומבטיח לפתוח דף חדש ולהיות "צב טוב". לפעמים הוא נעשה ליצן הכיתה. אך כשכל אלה אינם
.פותרים לו דבר, אלא רק מחריפים את מצבו, או-אז הוא נסוג פנימה לתוך "השריון" שלו. ממש כמו הילדים בני דמותו
לשלי הורים אוהבים ומודאגים הנזעקים לעזרתו, והוא בדרכו הנפלאה מספר על עולם הקשיים שלו – הוא אינו רוצה להרע כאשר הוא אלים או תוקפני או חצוף, אלו הם מרכיבי הלקות עצמה, ביטויי הפרעת הקשב והריכוז
"עד שנזכרתי שאסור לעשות, כבר עשיתי...", מבהיר שלי לאביו את סוד הכשל בהפקת לקחים. "היום אני אהיה טוב", מבטיח שלי לאמו בהיפרדו ממנה בבוקר, אולם הכשל ב'זכרון העבודה' וב'יכולת ההתמד' מונעים ממנו להגשים משאלה זו
המחשבה, שהוריו חושבים כי הוא שבר משחקים בכוונה תחילה, מצערת את שלי ביותר. הרי הדבר שהוא רצה "הכי בעולם" – שיחשבו עליו טובות... זו משאלה המלווה כל ילד עם בעיית קשב וריכוז
.לספר מצורף מדריך להורה ולמורה אותו כתבה ד"ר רונית פלוטניק שאף יזמה את תרגומו של הספר לעברית
. קהל יעד: ילדים 4-8, הורים ומטפלים