יש כאן הזדהות ואמפטיה לעולם ולצבעי העולם.

ראיית העולם בצורה אופטימית.

בטרם קריאה

התייחסות לכריכה + מחבר + מאייר + העלאת השערות ביחס לספר.

על מה הסיפור ? – (על צבעים לפי השם "אני צובעת")

ולפי המכחול והצבעים שעל הכריכה.

במהלך הקריאה

קריאת הטכסט יחד עם התלמידים , שיחה על  הזיקה בין האיורים לכתוב.

בעקבות קריאה-

·        הספר מלמד צבעים , ומתי אנו משתמשים בצבעים

         שחור-לילה , צהוב-אור , כחול-ים , וכ'ו.

·        הספר מסופר בגוף ראשון אני...

·        אפשר לשנות את הגוף לגוף שלישי.

·      כל ילד בוחר צבע שהוא אוהב וכותב מדוע ומצייר דבר מתאים.

·        לכתוב רשימת צבעים המופיעים בספר.

·        לדבר על החשיבות של כל צבע וצבע אך גם החשיבות

הגדולה של כל הצבעים ביחד.

·              מתי אנו זקוקים לכל הצבעים?

·                         ספר בעקבות ספר / קבוצתי או אישי.

·                         אני צובעת ליצן , גלידה , סתיו , חורף.

·                         הכנתי משחק: לוטו – זיכרון + שמות הצבעים וכו' .

       לשון-

·        -הכרת סימן פיסוק נקודה ושימוש בו.

·        כתיבת הטכסט מנקבה לזכר     אני צובעת :אני צובע.