היכן הגבול

 

 

 

                                                      

שימור הזהות האישית
 

 

 


גבול – קו מבדיל בין מקום למקום, בין עיר לעיר, בין שדה לשדה, בין ארץ לארץ.

 

מטרות: חשיפת הלומדים לגבולות האישיים, והכרת הגבולות המשותפים תוך מודעות לזכויות ולחובות, של הפרט והכלל. 

מהלך הפעילות: מוצגים בזה מספר אירועים הלקוחים מחיי היום יום וקשורים בעולם העצים.

בזוגות/ בקבוצות , עליכם לדון באירוע שקבלתם עם השותפים, ולפרט את העמדות העולות ממנו ולהחליט  מהי העמדה האישית של כל אחד ואחד - לגבי ה" גבול " והיכן הוא.

 

אירוע מספר 1

באחד המושבים בשרון הוכרז על מבצע התנדבות של התושבים בטו' בשבט. המשימה הייתה לטעת עשרות עצים לנוי, לצל ולבטיחות לאורך כבישי המושב.

משה, אחד התושבים עומד לעזוב את המושב בסוף החודש.

האם לדעתך, הוא צריך לקחת חלק במבצע?

כן, מדוע ?           לא, מדוע?                    מהי עמדתך האישית?

         

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אירוע מס' 2

בי"ח ביקור חולים שברחוב שטראוס בירושלים. במדרכה שלידו נטועים עצי אורן עתיקים בעלי נוף רחב וגבוהים מאוד. בין ענפי העצים מקננים מאות עורבים המלכלכים ומשמיעים רעש בלתי נסבל.

האם לדעתך זו סיבה מספקת כדי לחייב את העירייה לעקור אותם?

 

כן, מדוע ?           לא, מדוע?                    מהי עמדתך האישית?

         

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אירוע מס' 3

בשדהו של אברהם עמד עץ גדול רחב נוף. כחבר בנבחרת הקליעה התנדב אברהם להכין חצים מענפי העץ. חברו שמואל, נכנס יום אחד לשדה והחליט גם הוא לכרות ענפים להכין חצים לעצמו.

אברהם תבע את שמואל בבית המשפט עבור הנזק שנגרם לעץ. שופט בית המשפט פסק-

" שמואל, אתה חייב לפצות את אברהם על הנזק שגרמת. ועליך אברהם מוטל איסור להשתמש בעץ להכנת חצים, זו אכזריות הפוגעת ומזיקה להתפתחות וצמיחת העץ ".

את מי אתה מחייב בדין?

כן, מדוע ?           לא, מדוע?                    מהי עמדתך האישית?

         

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אירוע מס' 4

באחד מרחובות העיר נוטה עץ גדול, מתוך חצר אחד הבתים לעבר הרחוב. אחד השכנים דורש מבעל הבית לקצוץ את הענפים, כך שעוברים ושבים יעברו באין מפריע.

 שכן אחר דורש ממנו לקצוץ את הענפים הבולטים מחוץ לגדר, גם את הגבוהים שבהם, כיוון שהם גורם מלכלך ברחוב.

עד היכן לדעתך חייב בעל הבית לקצוץ את העצים?

 

כן, מדוע ?           לא, מדוע?                    מהי עמדתך האישית?

         

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אירוע מס'   5

כיתת חיילים שנמצאת ליד הגבול בצפון " התלבשה "  על מטע דובדבנים וכילתה כמות נכבדת של פירות, כרתה מספר ענפים על מנת להבעיר מדורה שתחמם אותם בשדה בו הם נחו כשעתיים טרם היציאה לפעילות. לכשגילה מפקד הכיתה את מעלליהם גער בהם, ואסר עליהם לכרות ענפים, מעצי סרק ומ עצי פרי וכן על האכילה מפירותיהם מעתה ואילך. 

 

מהי גישת המפקד?

האם אתה מסכים עמה כן, לא,  מדוע ?                   מהי עמדתך האישית?

 

 

 

         

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


חזור לדף הראשי

חזור לדף ט"ו בשבט

 


מומלץ לצפיה באינטרנט-אקספלורר וברזולציה 600/800

 

עיצוב וביצוע גואל דרורי