פעילות בנושא : תקשורת

אצלנו בחצר/ נעמי שמר

 

אצלנו בחצר

בצל עצי-הזית

באים בדרך כלל

המון אורחים לקיץ

לכל אחד מהם

שפה משלו

ודרך משלו

להגיד שלום

 

בן מאיטליה אומר בונג'ורנו

בת מצרפת אומרת בונז'ור

קן מיפן אומר אוהיו

כשהוא בא לביקור

                                                                       

הי מהוואי אומר אלוהה

טניה מבריטניה אומרת הלו

כל מי שבא אלינו הביתה

יש לו שלום משלו

צבענו את הגדר                                                                 

קצרנו את הדשא                                                

ילדי כל העולם

יוכלו עכשיו לגשת

לפתוח לרוחה

את השער הירוק

ולהביא ברכה מרחוק- רחוק:

 

ג'וניה מקניה תאמר לי ג'מבו

יאן מיוון קלימרה יאמר

צ'ין מסין יאמר ניכאומה

ויישאר עד מחר

 

גיל מברזיל יאמר בום דיא

קוקו ממרוקו יאמר אהלן

והברכה שהוא יביא לי

היא היפה מכולן

 

אצלנו בחצר

בצל אילן פורח

ילדי כל העולם

באים להתארח

אצלנו בחצר

ילדי העולם כולו

רוקדים במעגל

ואומרים שלום

 

 

 

רציונאל

 

היכרות עם השפה כחלק ממרכיבי תרבות, ההיכרות עם תרבויות אחרות הקיימות בסביבה בה איזו חיים, תאפשר קבלה וסובלנות לשונה ממני בתרבותו.

 

 

מודל הפעולה

 

 

הפעילות נועדה לחשוף את התלמידים לתרבויות ולארצות מוצא שונות.

החשיפה מהווה לגיטימציה לקבלת האחר כשהשפה מהווה נקודת פתיחה לדיון.

 

 

 

מהלך הפעולה

 

*   המשתתפים יקראו את השיר ויביעו את תחושתם בעקבות השיר.

מהי האווירה בשיר? מעודדת? טובה? מה עושה אותה לכזו?

 

*   כל משתתף יבחר בית שאהב במיוחד וישתף את חברי הקבוצה בנימוק "מדוע אהבתי בית זה"...

 

*   כל זוג יוסיף בית נוסף לשיר תוך התייחסות לתלמידי הכיתה ומוצאם למשל:

 אורי מאוקראינה יאמר ________יוסף מאתיופיה יאמר ______________

 

*   במליאה נקיים דיון ונתייחס לנקודות הבאות:

 

האם האווירה הקיימת בשיר קיימת גם בכיתה ? כן/לא מדוע ?

-מה ניתן לעשות על מנת לשפר את האווירה בכיתתנו?

-לתלמידים שעלו מארצות שונות, יציעו וישתפו – "מתי התביישתי בארץ מוצאי?"

ומדוע זה קרה?

-התייחסות לסובלנות ההדדית שעלינו לשדר אחד כלפי חברו.

 

-אפשר לקיים יום שכולו יוקדש לסיפורים וחשיפה על תרבויות שונות

הקיימות אצל משפחות התלמידים בכיתה תוך מתן כבוד והקשבה חד לשני.

 

 

 

חזור לתחילת העמוד

 

ממשפחת


 מומלץ לצפייה ברזולוציה 600/800 ומעלה