פעילות בפיתוח חשיבה מתמטית בגיל  הרך לכבוד פורים

 

לפנינו שלושה ליצנים :

 

 

ליצן ראשון : מלא בפרטים , מוכן ומושלם.

                       על הילד לצבוע את הליצן , למנות את האביזרים

                       הנמצאים על גופו ובידיו ולתת להם ייצוג ציורי גרפי או 

                       מספרי במשבצת הריקה שליד האביזר אותו מנה הילד.

 

 

ליצן שני: חסר בפרטים , הילד משלים את הפרטים החסרים ע"פ רשימת

                המצאי שלמטה, לאחר מכן צובע , מונה , ושוב בוחר בייצוג

                גרפי מתמטי למספר האביזרים שמנה , במשבצת המתאימה.

 

 

ליצן שלישי: חסר בפרטים וברשימת מצאי, לילד ניתנת האשפרות

                     להמציא רשימת מצאי חדשה , שונה , או משולבת .

                     לאחר מכן שוב הילד צובע , מונה ומייצג את אשר מנה

                      במשבצת הריקה שליד הסמל , האביזר שבחר להוסיף.

 

 

חשוב לזכור שאין צורך לפעול עם הילד בסדר המוצג כאן , בהחלט ניתן לשנות את

סדר הליצנים , כן ניתן לבחור רק באחד מהם או שניים.

יתרון הבחירה של הילד בדף העבודה ובמה שיתרחש בו , הופך אותו לשותף פעיל עם

 הרבה כוונה אחריות והדדיות לדף העבודה.

לכן יש להניח שילד יפעל מתוך כף , חוויה וחדוות יצירה.

 

 

 

כתבה וערכה : פיגנבוים ברוריה 

                        מדריכת מדעים ומתמטיקה בגיל הרך

 

 

 

---

 800x600 מומלץ לצפייה ברזולוציה

עיצוב וביצוע: גואל דרורי