הצעות לפעילויות לשבוע לימודים מרוכז

בנושא בטיחות בדרכים.

 

 

 

הרציונאל :

שבוע לימודים מרוכז יכול להתאים לבתי ספר שעדיין לא התחילו לעסוק בנושא בכיתות השונות – בשנת לימודים זו והוא למעשה יהווה פתיחה לעיסוק בנושא. כמו כן ניתן לקיים שבוע מרוכז גם בסיום השנה , כך שהעיסוק האינטנסיבי מחולק  לשבוע פותח ושבוע מסכם לקראת סוף שנת הלימודים .

 

 

דרכי פעולה : במליאה בכיתות האם.

                  בקבוצות הוראה ע"פ שכבות גיל ועניין .

                  צפייה בסרט ויציאה לדיון וכתיבה בעקבות.

                  שילוב בשיעורים מקצועיים – כל מורה ע"פ התחום אותו הוא

                  יעסוק בנושא בטיחות בדרכים מההיבט הרלוונטי לו .

                  (פירוט בהמשך ).

 

 

תוצרים :  @  הפקת עיתון בית ספרי שבו יופיע התיעוד של אותו שבוע כולל

                   תמונות ודיווחים על הנעשה .

               @ ניסוח וכתיבת " אני מאמין "  בית ספרי שייתלה בביה"ס ויופץ    

                    תלמיד על גבי קלף .

               @ קיום מפקד בוקר – טכס קצר המסכם את העשייה ומאפשר

                    הצגת תוצרים בתערוכה בית ספרית .

 

    

 

 

 

 

הצעות להוראה אינטגרטיבית בשבוע מרוכז

 

בתחום האנגלית :  @ כתיבת חוקים וכללי זהירות באנגלית .

                          @ כתיבת כללי רכיבה נכונה על אופניים באנגלית.

                          @ הכנת שעשועונים ומשחקי זיכרון על בסיס מחסן מילים

                          @ צביעת תמרורים וכתיבתם באנגלית .

 

בתחום הטכנולוגיה : @ הכנת דגם כיתתי או קבוצתי הכולל תיאור מוקטן של הסביבה

                            הקרובה , מבנה בית הספר , כבישים, חניות , מדרכות רמזורים

                             וכדומה.

                             @ הכנת דגם של רמזור הכולל אפקטים של חשמל .

 

בתחום האומנות :    @  הכנת בובה – תפילת הדרך לנהג.

                            @ הכנת קולאז' משילוב של ציורי תמרורים שונים . 

                            @ הכנת תמרור מגנטי למקרר

                            @ עיצוב בולים  - מסגרת של בול ובתוכו ציור .

 

 

פעילות   של מועצת התלמידים :  @ המועצה תנסח כללי התנהגות לזהירות בדרכים

                            שיהיו בבחינת  "אני מאמין"  בית ספרי , בשבוע זה יאספו מהכיתות

                            את הצעות התלמידים ובסופו של  התהליך כל תלמיד יקבל את

                            הכללים כתובים על גבי בריסטול – קלף.

                                           @ הכנת הצגה , ניתן לבחור אגדת ילדים מוכרת ולשלב

                             בה תכנים העוסקים בכללי התנהגות וחצייה בטוחים והופעתם בפני

                             כלל תלמידי ביה"ס.

 

 

מתחום התקשורת

@  איסוף קטעי עיתונות – ידיעות וכתבות שעוסקות בנושא תאונות

                         דרכים , התייחסות לכתבות וכתיבת תגובות בהתאם .

 

                        זוהי הזדמנות להרחיב את הידיעות בנושא העיתון – כתיבה עיתונאית ,

                        יש לשים את הדגש על : מבנה העיתון: עמוד ראשי , עמוד סוגר , מוסף,

                        וכדומה.

                        מבנה הכתבה העיתונאית , כותרת ראשית , כותרת משנית וגוף הכתבה .

                        הפרטים המופיעים בגוף הכתבה ,  חמשת המ"מים בכתבה על הכתב לענות                         לקורא על חמש שאלות עיקריות והן: מי? מה? מתי? מדוע? מקום? מה?

                        התייחסות לעובדות ודעות ,אובייקטיביות  וסובייקטיביות בכתבה.

 

@ כתיבת כתבות  על אירועים מחיי התלמידים ונוגעים לנושא של בטיחות בדרכים.

 

@  צפייה בסרט "תסתכל לי בעיניים" – מתאים לתלמידי הכיתות הגבוהות .

                       שיחה בעקבות הסרט, דיון ופעילויות מתוך החוברת המופיעה עם הקלטת.

 

@  הכנת "פליירים" ובהם משפטים – סיסמאות שיכינו התלמידים ויחולקו לנהגים בסוף יום .

 

@ הכנת "שלטי חוצות" על גבי בריסטולים ובהם כללי התנהגות לנהגים בסביבת ביה"ס.  (רצוי                           לניילן ולתלות בקרבת ביה"ס).

 

@ יציאה לשטח ותיעוד מצבים והתנהגויות מחיי היומיום של התלמידים : כיצד חוצים כביש ,                              באלו דרכים חוזרים בדרכם הביתה וכדומה.

                             לאחר מכן יש לתלות את התמונות ולחלקן בקטגוריות של "עשה" ו"אל                                 תעשה" , כאשר הצגת התמונות הופכת לקיר מפעיל בביה"ס.          

 

@ הכנת עיתון קיר בכניסה לביה"ס ובו תיעוד האירועים כמו למשל :תפקוד משמרות הזה"ב ,                              כללים והצעות לפעילויות ופרסום תוצרים של כיתות שונות.

 

חזרה לתפריט בטיחות בדרכים

חזרה לדף הראשי

השתנה לאחרונה: תאריך 5.12.2000

 

 

 

---
800x600 מומלץ לצפייה ברזולוציה
עיצוב וביצוע: גואל דרורי